✔️اخذ تاییدیه آتش نشانی برای مراکز درمانی
✔️اخذ تاییدیه آتش نشانی برای مراکز درمانی

طی جلسات برگزار شده بین نمایندگان محترم سازمان آتش نشانی استان تهران،وزارت بهداشت و قوه قضائیه مقرر گردید کلیه مراکز درمانی خصوصی و دولتی ( اعم از بیمارستان ها ، مراکز جراحی محدود ، مطب ها ، فیزیوتراپی ها ، دندانپزشکی ها ، مراکز سوء مصرف مواد مخدر، چشم پزشکی ها و …) جهت تمدید و یا صدور پروانه بنا بر اجرای ماده 87 قانون کارملزم به اخذ تاییدیه از سازمان آتش نشانی استان تهران می باشند .
روند اخذ تاییدیه از آتش نشانی استان تهران جهت تمدید و یا صدور پروانه کلیه مراکز درمانی خصوصی و دولتی شامل سه مرحله می باشد.آتش نشانی استان تهران واقع در خیابان آزادی ، نرسیده به اتوبان یادگار امام ،روبروی ایستگاه مترو حبیب الله، خیابان میمنت می باشد. جهت اخذ تاییدیه باید به معاونت پیشگیری و حفاظت از حریق آتش نشانی تهران مراجعه شود،که مراحل اخذ تٍاییدیه تمدید و یا صدور پروانه به شرح ذیل می باشد:

توضیحات : در متن زیر منظور از جمله “مرکز درمانی مورد نظر” شامل : بیمارستان ها ، درمانگاه ها ، مراکز جراحی محدود ، مراکز سوء مصرف مواد مخدر،فیزیوتراپی ها ، مطب ، دندانپزشکی ها ، چشم پزشکی ها ، مطب های مشاوره روانشناسی و غیره را شامل می شود .

مرحله اول- تشکیل پرونده :

در مرحله اول نیاز است که هر فرد یا شخص حقیقی که پروانه کسب خود را از نظام پزشکی دریافت نموده و یا موسسات ، بیمارستان ها و یا مراکز درمانی و فیزیوتراپی ها و مراکز جراحی محدود که پروانه و جواز کسب خود را از وزارت بهداشت دریافت نموده اند با مراجعه حضوری به سازمان آتش نشانی تهران و معاونت پیشگیری از حریق واقع در خیابان آزادی تقاطع خیابان میمنت در قسمت مرکز اسناد و با ارائه مدارک هویتی شخصی و مدارک شناسایی ملک اقدام به تشکیل پرونده فیزیکی نموده و درخواست بازدید از مرکز درمانی مورد نظر خود را به مسئول مربوطه ارائه نماید.
در این مرحله مقام مسئول با در نظر گرفتن منطقه شهرداری مرکز درمانی مورد نظر و با هماهنگی با مدیر آتش نشانی منطقه پیشگیری مرکز درمانی مورد نظر اقدام به اعزام کارشناس و نوبت دهی خواهد نمود. لازم به ذکر است ارائه اسناد و مدارکی که نشان دهد شما نماینده مرکز درمانی مورد نظر هستید ،در سازمان آتش نشانی تهران الزامی می باشد.

 

مرحله دوم- بازدید کارشناس :

در مرحله دوم کارشناس سازمان آتش نشانی تهران مرکز درمانی مورد نظر شما بازدید نموده و گزارش خود را به مدیر مربوطه در واحد پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی تهران ارائه می نماید. در این مرحله مقام مسئول با عنایت به گزارش کارشناس سازمان آتش نشانی تهران و با توجه به شرایط مرکز درمانی مورد نظر و نوع کاربری واحد درمانی اقدام به صدور دستورالعمل ایمنی در فاز اول می نماید.
دستورالعمل صادر شده جهت مرکز درمانی مورد نظر در فاز اول به صورت مختصر و کلی شامل اصلاح و اجرای مواردی از قبیل اعلام حریق ، درب های مقاوم حریق ، اجرا و راه اندازی ارت ساختمان ، نصب و راه اندازی جعبه های فایرهوزریل و اتصال آن به آب شهری و نصب کپسول های پودری و سه او دو در ملک ،دوربندی و حفاظت از باکس پلکان(راه پله) و الزامات آسانسور و برق اصلی ساختمان می باشد.
این مرحله به علت انجام امور اداری ، نوبت دهی بازدید و صدور دستورالعمل به صورت تجربی بین 2 الی 4 هفته زمان نیاز دارد.

 

مــراحل و نحوه تـــمدید پــــروانـــه و جــواز کسب مراکــز درمــانی ، مطـــب ، بــــیـــــمــــــــــارستــــــــان ، درمـــــــانــــگـــــــاه
✔️اخذ تاییدیه آتش نشانی برای مراکز درمانی

مرحله سوم- قرارداد با شرکت مشاوره آتش نشانی:

در مرحله سوم نیاز است مالک و یا نماینده مرکز درمانی مورد نظر اقدام به عقد قرارداد با یکی از شرکت های تایید شده آتش نشانی تهران نموده و قرارداد فوق را به مسئول مربوطه در سازمان نظام پزشکی و یا وزارت بهداشت ارائه نماید.
شرکت رایان طراحان در این مرحله می تواند با اعزام کارشناسان خود به صورت رایگان به مرکز درمانی مورد نظر شما مشاوره ارائه دهد. مشاوره های مذکور می تواند در زمینه های معماری ، اعلام حریق ، درب مقاوم حریق، آسانسور و اگزاست بوده و با برآورد دقیق هزینه اجرا و مشاوره، بهترین سرویس را به شما متقاضی عزیز ارائه نماید.

 

مرحله چهارم- تأمین و اجرا تجهیزات:

در مرحله چهارم پس از آنکه شرکت مشاوره مورد تایید آتش نشانی تهران از مرکز درمانی مورد نظر شما بازدید نمود ،لیست تجهیزات و اقلام مورد نیاز مرکز درمانی مورد نظر ، منطبق با دستورالعمل آتش نشانی صادر شده جهت ملک مذکور را به شما ارائه داده، پس از عقد قرارداد اجرا و خرید لوازم اقدام به نصب، اصلاح و اجرای سیستم های ایمنی ساختمان شما خواهد نمود.

 

مرحله پنجم- صدور تأییدیه موقت:

در مرحله ی پنجم پس از تکمیل موارد بیان شده در دستورالعمل آتش نشانی مرکز درمانی مورد نظر ، توسط کارشناسان اجرایی و مشاور آتش نشانی نیاز است مالک مرکز درمانی مورد نظر در معاونت پیشگیری از حریق آتش نشانی تهران واقع در تقاطع خیابان آزادی و خیابان میمنت حاضر شده و جهت دریافت تاییدیه اقدام نماید. لازم به ذکر است در این مرحله پس از بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی از واحد مذکور تاییدیه 1 ساله موقت جهت مطب ، موسسه ، مراکز درمانی و یا بیمارستان مورد نظر صادر خواهد شد.

✔️اخذ تاییدیه آتش نشانی برای مراکز درمانی
✔️اخذ تاییدیه آتش نشانی برای مراکز درمانی

 

مرحله ششم- بازدید دوم:

در مرحله ششم پس از بازدید مجدد کارشناسان سازمان آتش نشانی از مرکز درمانی مورد نظر دستورالعمل آتش نشانی در فاز 2 جهت واحد مذکور دقیقا مشابه فاز 1 صادر خواهد شد که به صورت کلی موارد موجود در دستورالعمل فاز 2 بیشتر اجرای سیستم اطفاء حریق اتوماتیک (لوله کشی و نصب اسپرینکلر) و نصب و راه اندازی اتاق پمپ ساختمان می باشد.

لازم به ذکر است نحوه بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران و دریافت تاییدیه نهایی در فاز دوم مرکز درمانی مورد نظر دقیقا مشابه فاز 1 می باشد.و مرکز درمانی مورد نظر پس از دریافت تاییدیه به مدت 1 سال پروانه کسب آن به صورت موقت تمدید خواهد شد.

 

مرحله هفتم- بازدید سوم:

در مرحله هفتم پس از دریافت تاییدیه آتش نشانی در فاز 2 ، مجددا کارشناس سازمان آتش نشانی از مرکز درمانی مورد نظر بازدید نموده و دستورالعمل آتش نشانی درفاز 3 جهت مرکز درمانی مورد نظر مشابه دو مرحله قبل را به مالک مرکز درمانی مورد نظر ارائه می نماید که به صورت کلی موارد موجود در دستورالعمل فاز 3 بیشتر اجرا و اصلاح موارد معماری و ابنیه منطبق بر مبحث سوم مقررات ملی ساختمان ویرایش 95 می باشد.

لازم به ذکر است پس از انجام موارد موجود در دستورالعمل فاز 3 مالک و یا نماینده مرکز درمانی مورد نظر مشابه دو مرحله قبلی در پیشگیری از حریق آتش نشانی تهران حاضر شده و درخواست بازدید می نماید و در صورت تایید جهت درخواست ایشان پروانه کسب ایشان به مدت 3 سال تمدید خواهد شد.

به صورت کلی یادآوری و ابلاغ تمامی نکات فوق به سازنده و کارفرما جزء وظایف شرکت مشاور آتش نشانی در تهران می باشد تا سازنده جهت اخذ تاییدیه نهایی از سازمان آتش نشانی تهران در پروسه اخذ پایان کار ساختمان خود دچار مشکل نشود.
در رابطه با انجام سرویس و نگهداری دو سالانه ساختمان ها جهت اخذ تاییدیه نهایی از سازمان آتشنشانی تهران منوط به انتخاب شرکت مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران در وندور لیست سازمان آتش نشانی تهران می باشد.
یکی از امتیازات شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما مناسب بودن هزینه اخذ تاییدیه آتشنشانی نسبت به تعرفه اعلام شده انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای ایمنی و مهندسی حریق استان تهران و ارائه مشاوره رایگان آتش نشانی می باشد.
شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما با داشتن کارشناسان و طراحان مجرب و با دانش و تیم اجرایی با تجربه و توانمند قادر است در کوتاهترین زمان ممکن ، بهترین و مناسب ترین خدمات مشاوره رایگان را در خصوص اگزاست اعم از طراحی اگزاست پارکینگ ، سیستم تخلیه دود پارکینگ ، سیستم مدیریت دود پارکینگ ، انجام تست دود اگزاست پارکینگ ، خرید تجهیزات اگزاست پارکینگ ،خرید فن های اگزاست F300 ، خرید جت فن F300 ، ساخت تابلو برق اگزاست ، خرید موتور دمپر اگزاست ، ساخت دمپر اگزاست و خرید سنسور مونوکسید کربن پارکینگ به سازندگان و کارفرمایان محترم ارائه نماید.
همچنین شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما توانایی آن را دارد که به کارفرمایان محترم در زمینه تامین تجهیزات سیستم اطفاء حریق از جمله اسپرینکلر ، شیرآلات ابتدای خط ، زون کنترل ولو ، جعبه آتش نشانی ، بوستر پمپ آتش نشانی ، کپسول های آتش نشانی BCو کپسول های آتش نشانی ABC و بهینه سازی طراحی سیستم اطفاء حریق به وسیله نرم افزار های محاسبات هیدرولیک اطفاء حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی مانند اتواسپرینک (Autosprink ) یاری رساند .
لازم به ذکر است شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما در زمینه تامین تجهیزات سیستم اعلام حریق از جمله دتکتورهای اعلام حریق متعارف ، دتکتورهای اعلام حریق آدرس پذیر،سنسورهای مونوکسید کربن Co ، سنسورهای دودی موضعی ، سنسور های اعلام حریق حرارتی موضعی ، شاسی اعلام حریق ، آژیر اعلام حریق ، پنل اعلام حریق مرکزی متعارف ، پنل اعلام حریق مرکزی کانونشنال Conventional ، پنل اعلام حریق مرکزی آدرس پذیر Addressable فعالیت دارد که همگی آن ها مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران می باشند .