دیزل-ژنراتور

دیزل-ژنراتور


دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور دستگاه یا ماشینی است که از یک منبع انرژی مکانیکی برای تولید الکتریسیته با استفاده از القای الکترومغناطیسی استفاده می کند. در این حالت منبع انرژی مکانیکی گازوئیل است.   

دیزل ژنراتور

این موتور منشأ خود را مدیون اختراع القای الکترومغناطیسی مایکل فارادی و موتور رودولف دیزل است (فرگوسن، 1986، ص37)
موتور دیزل در سال 1892 توسط رودولف دیزل کشف شد اما اولین موتور عملیاتی او در سال 1897 با راندمان 75 درصد با استفاده از سوخت زیستی از نخود فرنگی تولید شد.

دیزل ژنراتور

دو نوع موتور احتراق داخلی وجود دارد: موتور احتراق تراکمی (CI) و موتور احتراق جرقه ای (SI). موتور احتراق تراکمی (CI) به عنوان موتور دیزل نیز شناخته می شود در حالی که موتور جرقه زنی (SI) موتور بنزینی نیز نامیده می شود. تفاوت عمده این دو موتور در نحوه احتراق آنها است. در موتور دیزل سوخت و گاز قبل از احتراق در سیلندر مخلوط می شوند در حالی که در موتور جرقه ای سوخت خارج از سیلندر قبل از احتراق مخلوط می شود.
در موتورهای دیزل سوخت در معرض گاز بسیار فشرده با دمای بالا قرار می گیرد که خود به خود مشتعل می شود (Stone, 1985, p.11). دیزل ژنراتور با استفاده از دیزل به عنوان منبع انرژی اولیه برق تولید می کند. مایکل فارادی اصل القای الکترومغناطیسی را در سال 1831 کشف کرد که منجر به توسعه ژنراتور امروزی شد. او مفهوم ساده ای از تولید یک جریان الکتریکی در یک رسانا توسط اثرات جریان در یک هادی مجاور را نشان داد (دافین، 1990، ص 213). مفهوم؛ اثر الکترومغناطیسی نامیده می شود که اساس اولین الکتریکی ترانسفورماتور را تشکیل می دهد.
جفت شدن موتور دیزل و ژنراتور ماکسول، دیزل ژنراتور را تشکیل داد. طراحی اولیه دیزل به دلیل اندازه و وزن زیاد آن با محدودیت هایی روبرو بود که کاربردهای صنعتی بسیار سنگین آن را مانند برق رسانی خطوط لوله و نیروگاه های برق محدود می کرد. تغییرات بعدی آن دامنه کاربرد آن را برای تامین انرژی بارهای خانگی کوچک افزایش داد.
با توجه به راندمان ژنراتور، اقدامات زیادی برای بهبود آن انجام شده است. به عنوان مثال، فن آوری توربوشارژ و سوپرشارژ برای افزایش تحمل بالا برای تقویت استفاده شده است، زیرا در معرض “تقوع موتور” نیست (Ferguson, 1986, p.37). توربوشارژ کردن یک موتور با افزایش ورود هوا به سیلندرها، توان خروجی آن را افزایش می‌دهد که باعث می‌شود دیزل بیشتری سوزانده شود و در نتیجه قدرت بیشتری تولید شود. توربوشارژ با بهبود مصرف دیزل ژنراتور راندمان آن را بهبود می بخشد. همچنین مقدار زیادی دود (چه سرد و چه گرم) که توسط موتورهای دیزلی هنگام کار با اضافه بار با سرعت بالا تولید می شود، با افزایش نسبت تراکم و میزان بهسوزی ، دیزل کاهش یافته است (ادوارد، 1973، ص236)
نسبت تراکم بالا و میزان بهسوزی احتراق داخلی موتور را بهبود می بخشد که باعث کاهش محتوای کربن در محصولات اگزوز می شود. این باعث بهبود راندمان دیزل ژنراتور و بهبود مصرف سوخت شده است. یکی دیگر از اقدامات مورد استفاده برای بهبود کارایی استفاده از آهنربا در امتداد خطوط مویرگی سوخت است. آهنرباها تمام ناخالصی های فلزی را در امتداد مسیرهای سوخت در موتور به دام می اندازند و امکان احتراق گازوئیل خالص با توان خروجی بالاتر از گازوئیل ناخالص را فراهم می کنند که تا حدی می سوزد و در نتیجه قدرت کمتر و دود زیادی تولید می شود. انتظار می رود در آینده استفاده از دیزل ژنراتور به دلیل افزایش بازده آن به دلیل تغییرات تکنولوژیکی مانند کاهش اندازه و افزایش قابلیت حمل، افزایش یابد. کاربرد گسترده‌تر آن نیز به دلیل جایگزینی آسان دیزل فسیلی با سایر اشکال سوخت مانند سوخت‌های زیستی از روغن‌های گیاهی است. یکی دیگر از شاخص های افزایش محبوبیت دیزل ژنراتور کاهش انرژی برق آبی است که به دلیل انقباض رودخانه ها در اثر گرم شدن زمین ایجاد می شود.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور با تبدیل انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی با استفاده از موتور دیزل کار می کند. همانطور که موتور کار می کند، انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت دیزل به انرژی مکانیکی، به شکل یک محور چرخان تبدیل می شود. موتور معمولاً مستقیماً از طریق فلایویل موتور به یک دینام تک بلبرینگ کوپل می شود، اما گاهی اوقات در مورد دو دینام بلبرینگ از طریق یک کوپلینگ انعطاف پذیر. همانطور که موتور می چرخد، روتور اصلی دینام می چرخد زیرا نیرو از طریق کوپلینگ مکانیکی منتقل می شود و انرژی الکتریکی را به شکل ولتاژ در پایانه های دینام ایجاد می کند. این انرژی توسط میدان مغناطیسی از روتور اصلی تولید می‌شود که جریانی را در استاتور اصلی القا می‌کند، زیرا شار مغناطیسی مرتبط با سیم‌پیچ‌های آن، میدان مغناطیسی سیم‌پیچ‌های استاتور را تشریح می‌کند.
سیم پیچ های سیم پیچی که معمولاً از مس ساخته می شوند به دلیل مقاومت الکتریکی کم آن به نوبه خود به پایانه های دینام متصل می شوند. سپس بار الکتریکی به نوبه خود به پایانه ها وصل می شود، معمولاً از طریق یک دستگاه سوئیچینگ مانند MCB، MCCB یا ACB.
ژنراتورها وقتی به عنوان آماده به کار استفاده می شوند، معمولا چیزی به نام سوئیچ انتقال دارند. این یک دستگاه مکانیکی است که همزمان با منبع تغذیه، اتصال ژنراتور به بار را متوقف می کند. هنگامی که برق اصلی وجود دارد، اتصال یک ژنراتور در همان زمان باید با کنترل های خاصی انجام شود تا آنها را به صورت موازی اجرا کنند. بدون این سیستم کنترل، آسیب جدی به ژنراتور می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. هنگامی که منبع تغذیه از کار افتاده است، اتصال یک ژنراتور بدون جدا کردن آن از شبکه منجر به تغذیه مجدد شبکه می شود – به طور بالقوه باعث کشته شدن شخصی که برای بازیابی منبع تغذیه کار می کند و احتمالاً به ژنراتور شما در هنگام بازگشت برق آسیب می رساند.
هنگامی که به عنوان منبع اصلی برق استفاده می شود (مثلاً هنگامی که منبع تغذیه وجود ندارد، یا شبکه برق آنقدر ضعیف است که نمی توان از آن استفاده کرد) به آن “حالت جزیره ای” می گویند. در جاهایی که نیازهای بزرگتر برای توان وجود دارد، چندین واحد کوچکتر را می توان با استفاده از فرآیندی به نام همگام سازی به طور موازی به یکدیگر متصل کرد.
اندازه ژنراتور
مجموعه های مولد بر اساس بار الکتریکی مورد نظر برای تامین، ویژگی های بار الکتریکی مانند kW، kVA، var، محتوای هارمونیک، جریان های موج (به عنوان مثال، جریان راه اندازی موتور) و بارهای غیر خطی انتخاب می شوند. وظیفه مورد انتظار (مانند توان اضطراری، اولیه یا مداوم) و همچنین شرایط محیطی (مانند ارتفاع، دما و مقررات انتشار گازهای خروجی اگزوز) نیز باید در نظر گرفته شود.
اکثر سازندگان مجموعه ژنراتورهای بزرگتر نرم افزاری را ارائه می دهند که محاسبات پیچیده اندازه را با وارد کردن شرایط سایت و ویژگی های بار الکتریکی متصل انجام می دهد.
اندازه و رتبه بندی ژنراتور
رتبه بندی
ژنراتورها باید توان مورد نیاز را به طور قابل اعتماد و بدون آسیب تامین کنند و این با ارائه یک یا چند رتبه بندی به یک مدل مجموعه ژنراتور خاص توسط سازنده حاصل می شود. یک مدل خاص از یک ژنراتور که به عنوان یک ژنراتور آماده به کار کار می کند ممکن است فقط برای چند ساعت در سال نیاز داشته باشد، اما همان مدلی که به عنوان یک ژنراتور اولیه برق کار می کند باید به طور مداوم کار کند. هنگام اجرا، ژنراتور آماده به کار ممکن است با یک مشخصه کار کند – به عنوان مثال. 10٪ اضافه بار که می توان برای مدت زمان کوتاه مورد انتظار تحمل کرد. همان ژنراتور مدل برای سرویس آماده به کار امتیاز بالاتری نسبت به کار مداوم دارد. تولیدکنندگان بر اساس تعاریف مورد توافق بین المللی به هر مجموعه امتیاز می دهند.
این تعاریف رتبه‌بندی استاندارد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان مقایسه معتبر بین تولیدکنندگان را فراهم می‌آورند، از تولیدکنندگان از رتبه‌بندی اشتباه ماشین‌هایشان جلوگیری می‌کنند و طراحان را راهنمایی می‌کنند.

دیزل ژنراتور

تعاریف رتبه بندی ژنراتور
رتبه بندی آماده به کار بر اساس قابل استفاده برای تامین برق اضطراری برای مدت زمان قطع برق عادی. هیچ قابلیت اضافه بار پایدار برای این رتبه بندی در دسترس نیست. (معادل Fuel Stop Power مطابق با ISO3046، AS2789، DIN6271 و BS5514). دارای رتبه اسمی
کاربرد معمولی – نیروگاه اضطراری در بیمارستان ها، ادارات، کارخانه ها و غیره. به شبکه متصل نیست.
رتبه بندی Prime (زمان اجرا نامحدود): نباید برای برنامه های Construction Power استفاده شود. خروجی با بار متغیر برای مدت نامحدود در دسترس است. اوج تقاضای معمولی 100٪ ekW درجه بندی اولیه با 10٪ قابلیت اضافه بار برای استفاده اضطراری برای حداکثر 1 ساعت در 12.[نیازمند منبع] قابلیت اضافه بار 10٪ برای مدت زمان محدود در دسترس است. (معادل Prime Power مطابق با ISO8528 و Overload Power مطابق با ISO3046، AS2789، DIN6271، و BS5514). این رتبه بندی برای همه مدل های مجموعه ژنراتور قابل اجرا نیست.
کاربرد معمولی – در جایی که ژنراتور تنها منبع انرژی برای مثال یک معدن یا محل ساخت و ساز از راه دور، نمایشگاه، جشنواره و غیره است.
بار پایه (پیوسته) رتبه بندی بر اساس: قابل استفاده برای تامین برق به طور مداوم به یک بار ثابت تا درجه خروجی کامل برای ساعات نامحدود. هیچ قابلیت اضافه بار پایدار برای این رتبه بندی در دسترس نیست. برای رتبه بندی با یک توزیع کننده مجاز مشورت کنید. (معادل توان پیوسته مطابق با ISO8528، ISO3046، AS2789، DIN6271، و BS5514). این رتبه بندی برای همه مدل های مجموعه ژنراتور اعمال نمی شود
کاربرد معمولی – ژنراتوری که بار ثابتی را اجرا می کند، یا موازی با برق اصلی و تغذیه مداوم در حداکثر سطح مجاز 8760 ساعت در سال است. این همچنین در مورد مجموعه‌هایی که برای حداکثر اصلاح / پشتیبانی شبکه استفاده می‌شوند صدق می‌کند، حتی اگر این فقط برای 200 ساعت در سال رخ دهد.
به عنوان مثال، اگر در یک مجموعه خاص، رتبه Standby 1000 کیلو وات بود، در آن صورت یک رتبه قدرت اولیه ممکن است 850 کیلو وات، و رتبه بندی مداوم 800 کیلووات باشد. با این حال این رتبه بندی ها بسته به سازنده متفاوت است و باید از برگه اطلاعات سازنده گرفته شود.
اغلب ممکن است به یک مجموعه هر سه رتبه بندی مهر شده روی صفحه داده شود، اما گاهی اوقات ممکن است فقط یک رتبه بندی آماده به کار یا فقط یک رتبه بندی اولیه داشته باشد.
سایز بندی
با این حال، معمولاً اندازه حداکثر بار است که باید وصل شود و حداکثر افت ولتاژ قابل قبول، اندازه تنظیم شده را تعیین می کند، نه خود رتبه بندی ها. اگر مجموعه برای راه‌اندازی موتورها مورد نیاز باشد، مجموعه باید حداقل سه برابر بزرگ‌ترین موتوری باشد که معمولاً ابتدا راه‌اندازی می‌شود. این بدان معنی است که بعید است در جایی نزدیک به رتبه بندی مجموعه انتخاب شده عمل کند.
اندازه دیزل ژنراتور برای به حداقل رساندن کمبود بار یا برق بسیار مهم است. اندازه با ویژگی های الکترونیک مدرن، به ویژه بارهای غیر خطی، پیچیده است. در محدوده اندازه حدود 50 مگاوات و بالاتر، یک توربین گازی چرخه باز در بار کامل کارآمدتر از مجموعه ای از موتورهای دیزلی است، و بسیار فشرده تر، با هزینه های سرمایه قابل مقایسه است. اما برای بارگذاری جزئی منظم، حتی در این سطوح توان، آرایه‌های دیزلی به دلیل بازدهی برتر، گاهی اوقات به توربین‌های گازی سیکل باز ترجیح داده می‌شوند.

دیزل ژنراتور

مجموعه دیزل ژنراتور
ترکیب بسته بندی شده موتور دیزل، ژنراتور و دستگاه های جانبی مختلف (مانند پایه، سایبان، تضعیف صدا، سیستم های کنترل، قطع کننده مدار، آبگرمکن ژاکت و سیستم راه اندازی) به عنوان “مجموعه تولید” یا یک به اختصار “genset” نامیده می شود.
اندازه های مجموعه از 8 تا 30 کیلو وات (همچنین تک فاز 8 تا 30 کیلو ولت آمپر) برای خانه ها، مغازه های کوچک و ادارات، با ژنراتورهای صنعتی بزرگتر از 8 کیلو وات (11 کیلو ولت آمپر) تا 2000 کیلو وات (2500 کیلو ولت آمپر سه فاز) برای مجتمع های اداری، کارخانه ها و سایر تاسیسات صنعتی. یک مجموعه 2000 کیلوواتی را می توان در یک کانتینر ISO 40 فوتی (12 متری) با مخزن سوخت، کنترل ها، تجهیزات توزیع برق و سایر تجهیزات مورد نیاز برای کار به عنوان یک نیروگاه مستقل یا به عنوان پشتیبان آماده به کار برای برق شبکه قرار داد. این واحدها که به عنوان ماژول های قدرت نامیده می شوند، ژنراتورهای روی تریلرهای سه محوره بزرگ با وزن 85000 پوند (38555 کیلوگرم) یا بیشتر هستند. ترکیبی از این ماژول‌ها برای نیروگاه‌های کوچک استفاده می‌شوند و ممکن است از یک تا 20 واحد در هر بخش برق استفاده کنند، این بخش‌ها می‌توانند برای درگیر کردن صدها ماژول قدرت ترکیب شوند. در این اندازه‌های بزرگ‌تر، ماژول برق (موتور و ژنراتور) به طور جداگانه روی تریلرها به سایت آورده می‌شوند و با کابل‌های بزرگ و یک کابل کنترل به هم متصل می‌شوند تا یک نیروگاه کامل سنکرون شده تشکیل شود. تعدادی گزینه نیز برای تطبیق نیازهای خاص وجود دارد، از جمله پانل های کنترل برای راه اندازی خودکار و موازی شبکه، سایبان های صوتی برای برنامه های ثابت یا موبایل، تجهیزات تهویه، سیستم های تامین سوخت، سیستم های اگزوز و غیره.
دیزل ژنراتورها نه تنها برای برق اضطراری هستند، بلکه ممکن است عملکرد ثانویه تغذیه شبکه های برق را در دوره های اوج مصرف یا دوره هایی که کمبود ژنراتورهای برق بزرگ وجود دارد، داشته باشند.

دیزل ژنراتور

آیا دیزل ژنراتورها نیاز به نگهداری دارند؟
مجموعه ژنراتور یک عنصر کلیدی و قابل اعتماد است که برای تولید برق در پروژه هایی که نیاز به منبع تغذیه بدون وقفه یا اضطراری دارند طراحی شده است. با این حال، اگر می‌خواهیم این قابلیت اطمینان غیرقابل تغییر باقی بماند، یک سری توصیه‌ها و اقدامات لازم برای نگهداری وجود دارد.
هنگام نگهداری باید دو جنبه را در نظر داشت:
قرار است به مجموعه ژنراتور چه استفاده ای کنیم؟ عملکرد مداوم مانند استفاده گاه به گاه نیست. این امر حیاتی است زیرا تعیین می کند که چه تعمیراتی، چگونه و چه زمانی باید انجام شود.
مراقبت ویژه: فرآیند تعمیر و نگهداری مجموعه ژنراتور باید هر بخش را در نظر بگیرد: موتور، دینام و غیره… هر جزء متفاوت است و باید مراقبت های ویژه و صحیح خود را دریافت کند.
استفاده از مجموعه ژنراتور
هنگامی که یک مجموعه ژنراتور خریداری می شود، هدفی در نظر گرفته می شود، به طوری که می تواند بخشی از تامین برق یک سیستم از راه دور، یا یک سیستم تامین اضطراری، یک سیستم پشتیبان برق و غیره شود. هر یک از این ها نیازهای خاصی دارند بنابراین، عملکرد آنها نیز بسیار متفاوت است.
امروزه طیف گسترده ای از راه حل های مختلف در دسترس است. از سیستم‌هایی که به طور مداوم کار می‌کنند، زیرا بخشی از منبع برق در منطقه‌ای هستند که تضمین انجام آن دشوار است، تا مجموعه‌های ژنراتور اضطراری که فقط در صورت قطع برق شروع به کار می‌کنند. اما حتی در این موارد، اگر یک منبع حیاتی باشد، یک مجموعه ژنراتور به عنوان یک سیستم پشتیبان مورد نیاز خواهد بود. و بنابراین، برنامه نگهداری باید با توجه به کاربری پیش بینی شده طراحی شود.
ویژگی های مجموعه ژنراتور
یک مجموعه دیزل ژنراتور از قطعات مختلفی تشکیل شده است. عمدتا موتور دیزل و دینام و همچنین شاسی و سایبان آن اگر دارد.
در داخل موتور سیستم های مختلفی وجود دارد: خنک کننده و روغن کاری، سوخت … و همه آنها فیلترها، پمپ ها، تسمه ها و زیرسیستم های خاص خود را دارند. از سوی دیگر، سیستم‌های الکتریکی مانند جعبه سیم‌کشی، محافظ‌های الکتریکی، سیستم راه‌اندازی و باتری‌ها، سیستم اتصال، سیستم تنظیم و کنترل را نیز خواهیم یافت که در حال حاضر، سیستم‌های ارتباط از راه دور و SCADA به آن اضافه شده‌اند.

دیزل ژنراتور

تعمیر و نگهداری مجموعه ژنراتور
همانطور که قبلاً بیان کردیم، یک مجموعه دیزل ژنراتور برای اطمینان از توان الکتریکی مورد نیاز است، که آن را به یک سیستم قدرت حیاتی در چندین تأسیسات تبدیل می کند. این یک قطعه پیچیده از تجهیزات است که از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام نیازهای تعمیر و نگهداری خاص خود را دارند.
انواع مختلفی از تعمیر و نگهداری وجود دارد که مجموعه ژنراتور را در حالت خوب نگه می دارد:
تعمیر و نگهداری اصلاحی اگر در هر نقطه ای خرابی رخ دهد، بسته به میزان بحرانی بودن امکانات، تعمیرات کم و بیش فوری مورد نیاز خواهد بود، خواه سیستم مکانیکی، الکتریکی، الکترونیکی باشد… به همین دلیل ضروری است که بتوان روی در دسترس بودن سیستم حساب کرد. قطعات یدکی صحیح و کارکنان واجد شرایط برای انجام تعمیرات. آنها می توانند توسط مالک با منابع خود یا از طریق یک شرکت قابل اعتماد انجام شوند که تعمیر و نگهداری صحیح را تضمین می کند.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه. یعنی مجموعه ای از اقدامات نگهداری که به صورت دوره ای بسته به مجموعه ژنراتور و استفاده از آن انجام می شود. قبل از بروز هر نوع خرابی، مجموعه ژنراتور تجدید نظر می شود، قطعات یدکی آن تغییر می کند و مواد مصرفی تجدید می شود تا طول عمر و استفاده از ژنراتور افزایش یابد. از جمله این اقدامات می توان به تعویض روغن، مایع خنک کننده، سوخت و فیلتر هوا و همچنین بازنگری ها و اقدامات مختلف اشاره کرد: از بازرسی شاسی و قاب گرفته تا تست راه اندازی، کنترل سطوح و پارامترهای عملیاتی تا بازبینی کنترل پنل و حفاظت های الکتریکی.
هر دو نوع فرآیند تعمیر و نگهداری روز به روز به روز می شوند و به لطف سیستم های دیجیتالی مدرن، می توانیم به سطوح تعمیر و نگهداری بسیار دقیقی برسیم که در سیستم های انرژی حیاتی بسیار مهم هستند.
در نهایت، یک اقدام تعمیر و نگهداری سوم وجود دارد: مقاوم سازی. هنگامی که یک مجموعه ژنراتور خریداری می‌شود، شامل فناوری مربوط به آن سال خرید می‌شود، اما با گذشت زمان و تغییر نیازها، سیستم‌های ژنراتور را می‌توان به‌روزرسانی کرد تا مثلاً با قوانین جدید سازگار شود یا بر اساس عملکرد و امکانات بهبود یابد. این می‌تواند شامل به‌روزرسانی نرم‌افزار کنترل، تجدید پانل‌های کنترل، تقویت مجدد سیستم کنترل یا سایر عملیات پیچیده باشد.
کمک های فنی
برای انجام تعمیر و نگهداری صحیح، به کادری مجرب، تیمی از متخصصان آموزش دیده در زمینه های وسیع دانش: مکانیک، موتورهای احتراقی، ژنراتورهای الکتریکی و حفاظت از آنها، سیستم های کنترل الکترونیکی و غیره نیاز است. داشتن قطعات یدکی یا قابلیت شناسایی و تهیه سریع قطعات مورد نیاز. چابکی در جستجوی راه حل ها کلیدی است که مجموعه ژنراتور را در حال اجرا نگه می دارد.
در یک نصب بحرانی زمان پاسخگویی سریع مهمترین عامل است و برای دستیابی به آن نیاز به خدمات نگهداری با در دسترس بودن، آماده سازی و منابع کافی است.

دیزل ژنراتور

دیجیتالی سازی تعمیر و نگهداری – مدیریت از راه دور
دیجیتالی شدن باعث شده است که تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور به سرعت تغییر کند. دیزل ژنراتورها یا به عبارتی ژنست هایّ فعلی می‌توانند دارای سیستم‌های کنترلی و الکترونیکی باشند که از طریق حسگرهای متعدد قادر به مشاهده وضعیت ژنراتور، چند ساعت کارکرد و در چه شرایطی هستند. علاوه بر این، آنها می توانند وضعیت آن را در زمان واقعی ارتباط برقرار کنند.
در صورت خرابی، این می تواند به تیم خدمات فنی اجازه دهد تا فوراً مطلع شوند و به آنها توانایی انجام تعمیر و نگهداری اصلاحی را از همان ابتدا بدهد. فن‌آوری‌هایی مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به تیم خدمات فنی اجازه می‌دهند تا اقدامات حفاظتی را همراه با تکنسین‌های خود ملک انجام دهند تا با استفاده از VR و/یا AR، مشکل مورد نظر را با دقت تعمیر یا شناسایی کنند. سیستم‌ها به‌عنوان دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری عمل می‌کنند، یا از طریق ارتباط مستقیم، افراد را هدایت می‌کنند تا عملیات‌های لازم ما را برای برقراری مجدد فوراً انجام دهند.
علاوه بر این فناوری‌ها، دسترسی به داده‌ها و مدل‌های دیجیتال از طریق داده‌های بزرگ و دوقلوهای دیجیتال، امکان ایجاد مدل‌های نگهداری پیشگیرانه بسیار دقیق را فراهم می‌کند که به تجهیزات اجازه می‌دهد به کار خود ادامه دهند.
این مدل‌ها می‌توانند مشکلات را حتی قبل از وقوع شناسایی کنند، پیش‌بینی کنند که چه زمانی وظایف تعمیر و نگهداری باید در بازه‌های زمانی مورد نظر مشتری انجام شود و چرخه عمر تجهیزات را بهینه می‌کند. بدون شک، مدل دیجیتالی‌سازی فعلی، قابلیت اطمینان و در دسترس بودن مجموعه‌های ژنراتور را حتی بیشتر می‌کند.
زمان پاسخگویی سریع، فناوری پیشرفته و حداکثر دقت کلیدی در نگهداری صحیح از مجموعه دیزل ژنراتورها هستند. ما به لطف کار سخت و نوآوری مداوم کارکنان بسیار ماهر که بر هر جزئیات نظارت می کنند، هر یک از این الزامات را برآورده می کنیم. تکنسین ها و مهندسان ما برای ارائه بهترین راه حل به مشتری که بهترین راه حل را با نیازهای واقعی هر مورد تطبیق می دهد، آموزش مداوم دریافت می کنند.
این سطح از تخصص، خدمات تعمیر و نگهداری ما را 365 روز در سال تضمین می کند. علاوه بر این، استفاده از آخرین تکنولوژی برای مدیریت از راه دور و در دسترس بودن بالا به ما این امکان می دهد پیشرفته ترین و تخصصی ترین خدمات را در بازار ارائه دهیم.

به صورت کلی یادآوری و ابلاغ تمامی نکات فوق به سازنده و کارفرما جزء وظایف شرکت مشاور آتش نشانی در تهران می باشد تا سازنده جهت اخذ تاییدیه نهایی از سازمان آتش نشانی تهران در پروسه اخذ پایان کار ساختمان خود دچار مشکل نشود.
در رابطه با انجام سرویس و نگهداری دو سالانه ساختمان ها جهت اخذ تاییدیه نهایی از سازمان آتشنشانی تهران منوط به انتخاب شرکت مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران در وندور لیست سازمان آتش نشانی تهران می باشد.
یکی از امتیازات شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما مناسب بودن هزینه اخذ تاییدیه آتشنشانی نسبت به تعرفه اعلام شده انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای ایمنی و مهندسی حریق استان تهران و ارائه مشاوره رایگان آتش نشانی می باشد.
شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما با داشتن کارشناسان و طراحان مجرب و با دانش و تیم اجرایی با تجربه و توانمند قادر است در کوتاهترین زمان ممکن ، بهترین و مناسب ترین خدمات مشاوره رایگان را در خصوص اگزاست اعم از طراحی اگزاست پارکینگ ، سیستم تخلیه دود پارکینگ ، سیستم مدیریت دود پارکینگ ، انجام تست دود اگزاست پارکینگ ، خرید تجهیزات اگزاست پارکینگ ،خرید فن های اگزاست F300 ، خرید جت فن F300 ، ساخت تابلو برق اگزاست ، خرید موتور دمپر اگزاست ، ساخت دمپر اگزاست و خرید سنسور مونوکسید کربن پارکینگ به سازندگان و کارفرمایان محترم ارائه نماید.
همچنین شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما توانایی آن را دارد که به کارفرمایان محترم در زمینه تامین تجهیزات سیستم اطفاء حریق از جمله اسپرینکلر ، شیرآلات ابتدای خط ، زون کنترل ولو ، جعبه آتش نشانی ، بوستر پمپ آتش نشانی ، کپسول های آتش نشانی BC و کپسول های آتش نشانی ABC و بهینه سازی طراحی سیستم اطفاء حریق به وسیله نرم افزار های محاسبات هیدرولیک اطفاء حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی مانند اتواسپرینک (Autosprink ) یاری رساند .
لازم به ذکر است شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما در زمینه تامین تجهیزات سیستم اعلام حریق از جمله دتکتورهای اعلام حریق متعارف ، دتکتورهای اعلام حریق آدرس پذیر،سنسورهای مونوکسید کربن Co ، سنسورهای دودی موضعی ، سنسور های اعلام حریق حرارتی موضعی ، شاسی اعلام حریق ، آژیر اعلام حریق ، پنل اعلام حریق مرکزی متعارف ، پنل اعلام حریق مرکزی کانونشنال Conventional ، پنل اعلام حریق مرکزی آدرس پذیر Addressable فعالیت دارد که همگی آن ها مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران می باشند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *