مشاوره آتش نشانی

مشاوره آتش نشانی


شرکت مشاوره آتش نشانی و مراحل اخذ تائیدیه آتش نشانی پایان کار ساختمان
رشد چشمگیر جمعیت ساکن در شهر تهران و نیاز به مسکن که به سبب آن منجر به رشد ساخت و ساز می شود باعث شد تا در این مقاله بر آن شویم که تعاریف و مفاهیم کلی برخی از تجهیزات و استاندارد ها را جهت افزایش آگاهی و کمک به مراحل اخذ تاییدیه آتش نشانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

مشاور آتش نشانی
مشاورآتش نشانی شخصی است که با تکیه بر مهارت و علم و تخصص خود در زمینه های ایمنی در معماری ساختمان، سیستم های اعلام حریق و اطفاء حریق، سیستم کنترل دود پارکینگ و تاسیسات ساختمان اقدام به طراحی موارد ایمنی ساختمان های مسکونی، مراکز درمانی، کارخانجات صنعتی نموده و با آگاهی کامل به قوانین و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی و تسلط به قوانین و استاندارهای بین المللی همچون NFPA (اتحادیه ملی محافظت در مقابل آتش آمریکا) و یا استاندارد EN54 (دستورالعمل الزامات تجهیزات کشف و اعلام حریق اتحادیه اروپا) استاندارد BS (استاندارد ایمنی انگلستان) اقدام به نظارت بر حسن اجرای موارد ایمنی و آتشنشانی در ساختمان های مسکونی، مراکز درمانی، آموزشی و صنعتی می نماید.

به صورت کلی مشاورآتش نشانی وظیفه دارد با اطلاع کامل از تمامی نقشه های معماری و تاسیسات ساختمان، سازنده ساختمان را در جهت اجرای صحیح عملیات لوله کشی اطفاء حریق و سیم کشی اعلام حریق ساختمان راهنمایی و یاری نماید.

با توجه به اینکه قوانین و دستوراللعمل های سازمان آتش نشانی هر ساله به روز رسانی شده و الزامات موارد ایمنی در هر ساختمان به تاریخ صدور دستورالعمل آتش نشانی آن ساختمان بستگی دارد، لذا مشاور آتش نشانی ساختمان باید به سازنده و کارفرما، در جهت انجام امور ایمنی آتش نشانی در جهت اخذ تائیدیه آتش نشانی، مشاوره و راهنمایی صحیح نماید.

مشاورآتش نشانی باید جزء یکی از شرکت های مورد تایید سازمان آتش نشانی استان تهران (وندور لیست سایت سازمان آتش نشانی تهران ) باشد.

شرکت های مشاوره آتش نشانی
شرکت های مشاوره آتش نشانی با خدماتی که به سازندگان و مهندسین می دهند کمک فراوانی به ارتقاء سطح ایمنی شهر و بالا رفتن دانش اشخاص مرتبط با ساختمان پس از دریافت خدمات از آنها می شوند.

شرکت های مشاوره آتشنشانی الزاماً باید جزء وندورلیست سازمان آتش نشانی تهران بوده و دارای پرسنل متخصص و فنی باشند.

سازندگان و کارفرمایان محترم می توانند جهت تائیدیه آتش نشانی پایان کار ساختمان خود با مراجعه به سایت سازمان آتش نشانی تهران و لیست شرکت های مورد تایید آتش نشانی تهران، شرکت مشاور آتشنشانی خود را انتخاب نماید.

شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان با داشتن کارشناسان فنی و اجرایی مجرب در کنار شماست تا در کوتاه ترین زمان ممکن با حداقل هزینه، کلیه مراحل تاییدیه آتش نشانی ساختمان، بیمارستان، مراکز درمانی، مطب، مراکز ترک اعتیاد، اماکن اداری شما را اخذ نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از تخصص و مشاوره رایگان می توانید سوالات خود را با کارشناسان شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان مطرح نمایید.

انتخاب شرکت مشاوره آتش نشانی
انتخاب شرکت مشاوره آتش نشانی باید با رعایت فاکتورها و موارد ذیل انجام گیرد:

  • قرارداشتن نام شرکت مشاورآتش نشانی در وندورلیست سازمان آتشنشانی تهران
  • رزومه قابل قبول و مناسب شرکت مشاوره آتش نشانی و بررسی اعتبار صلاحیت شرکت مذکور
  • برخوردار بودن شرکت مشاور از کارشناسان بازدید مجرب و متخصص
  • توانایی شرکت جهت اخذ تائیدیه آتش نشانی در کوتاه ترین زمان ممکن
  • انتخاب شرکت مشاور آتش نشانی با دریافت مناسب ترین هزینه جهت اخذ تائیدیه نهایی آتش نشانی
  •  

چرا شرکت رایان طراحان نیما ؟
به صورت کلی انتخاب شرکت مشاوره آتش نشانی و دریافت مشاوره از کارشناسان شرکت های آتشنشانی یکی از مسائل پر اهمیت برای هر کارفرما در زمان ساخت ساختمان می باشد. این مسئله کمک شایانی برای دریافت راحت تر تائیدیه نهایی آتشنشانی، برای ساختمان به شما سازنده محترم می نماید.

همچنین هر سازنده یا کارفرما جهت ساخت و بالاتر بردن آگاهی خود در مسائل ایمنی مربوط به آتش نشانی و تجهیزات آتش نشانی، طبق قوانین سازمان آتش نشانی تهران موظف است از یک مشاور آتش نشانی راهنمایی های لازم را دریافت نموده تا جهت اخذ تائیدیه نهایی پایان کار در ساختمان خود دچار مشکل نشود.

یادآور می شود در زمان اخذ پروانه ساخت هر ملک بر اساس نوع کاربری ساختمان و مساحت آن دستورالعمل هایی برای تائیدیه آتش نشانی و ایمنی ساختمان صادر می شود که دستورالعمل مذکور در صفحات جواز به صورت کامل قید خواهد شد.

لازم به ذکر است هر ملک دستورالعمل مخصوص به خود را دارد.

پس از اینکه سازنده تمامی موارد موجود در دستورالعمل خود را به صورت کامل انجام می دهد و ساختمان به مرحله اتمام و بهره برداری می رسد، شرکت مشاوره آتش نشانی از طریق سامانه جامع آتشنشانی تهران (کارتابل) اقدام به اخذ وقت بازدید از سازمان آتش نشانی تهران خواهد نمود.

مشاور آتش نشانی ساختمان باید از تمامی قوانین و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی تهران آگاهی لازم را داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن مشاوره لازم را به مراجعه کننده ارائه دهد، تا کارفرما بتواند با رعایت آن ها تائیدیه آتش نشانی را در کوتاه ترین مدت اخذ نماید.

شرکت مشاوره آتشنشانی رایان طراحان نیما با داشتن کارشناسان و طراحان مجرب و با دانش و تیم اجرایی با تجربه و توانمند قادر است در کوتاهترین زمان ممکن بهترین و مناسب ترین خدمات مشاوره را با کمترین هزینه ممکن به سازندگان و کارفرمایان محترم ارائه نماید.

شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان با داشتن کارشناسان فنی و اجرایی مجرب در کنار شماست تا در کوتاه ترین زمان ممکن با حداقل هزینه، کلیه مراحل تاییدیه آتش نشانی ساختمان، بیمارستان، مراکز درمانی، مطب، مراکز ترک اعتیاد، اماکن اداری شما را اخذ نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از تخصص و مشاوره رایگان می توانید سوالات خود را با کارشناسان شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان مطرح نمایید

مراحل اخذ تائیدیه آتش نشانی
به صورت کلی و مختصر مراحل اخذ تائیدیه آتشنشانی برای ساختمان های مسکونی، واحدهای تجاری، مراکز درمانی و بیمارستان ها و کارخانجات صنعتی به شرح ذیل می باشد:

مرحله اول
انتخاب شرکت مشاوره آتش نشانی از وندورلیست سایت سازمان آتش نشانی تهران پس از بررسی های دقیق از جمله جانمایی شرکت، رزومه شرکت، پروژه های تمام شده شرکت و…

شرکت مشاوره آتشنشانی در مسیر اخذ تائیدیه آتشنشانی

نمونه تصویر سامانه کنترل و بازرسی ایمنی آتش نشانی شرکت های مشاور آتش نشانی تهران

مرحله دوم
مراجعه به شرکت مشاور آتش نشانی و عقد قرارداد با شرکت مشاوره و مذاکره در رابطه با زمان بندی و روند عملیات مشاوره آتش نشانی ملک مورد نظر

مرحله سوم
تحویل نقشه های اتوکد معماری اجرایی ساختمان به شرکت مشاور آتش نشانی جهت شروع عملیات طراحی سیستم های اعلام و اطفاء حریق، سیستم کنترل دود، بررسی نقشه های معماری براساس مبحث سوم مقررات ملی ساختمان لازم به ذکر است که حتما باید سازنده و کارفرما نقشه های نهایی و اجرایی معماری را به شرکت مشاور تحویل نمایند زیرا طراحی بر روی نقشه های اولیه مصوب شهرداری و آتشنشانی که قرار نیست در ساختمان اجرا شوند نه تنها کمکی به ساختمان نمی کند بلکه باعث گمراه شدن تیم اجرایی مشاور آتش نشانی نیز خواهد شد و کارفرما و سازنده در جریان روند اخذ تائیدیه نهایی آتش نشانی دچار مشکل خواهد شد.

مرحله چهارم
طراحی و بررسی دقیق نقشه های اتوکد ساختمان توسط تیم طراحی و کارشناسان شرکت مشاوره آتش نشانی در این مرحله کارشناسان معماری، نقشه های اتوکد معماری اجرایی ساختمان را از نقطه نظر ضوابط جاری آتش نشانی تهران و مبحث سوم مقررات ملی ساختمان بررسی و ادیت نموده و در صورت مشاهده مغایرت و مشکل احتمالی، مورد مذکور را به سازنده و کارفرما جهت اصلاح گزارش خواهند داد.

همچنین سیستم اطفاء و اعلام حریق و کنترل دود با ضوابط جاری آتش نشانی تهران و دستورالعمل های NFPA ، EN54وBS طراحی خواهند شد که این عملیات توسط گروه طراحی شرکت مشاور آتش نشانی با نظارت کارشناسان مربوطه انجام می گیرد.

مرحله پنجم
تحویل پیش نقشه های طراحی شده اعلام و اطفاء حریق و سیستم کنترل دود به سازنده و کارفرما جهت بررسی ابتدایی. در این مرحله سازنده و مالک با مشورت تیم اجرایی و مهندسین ناظر ساختمان خود و موقعیت مکان ها و قسمت های ملک ، اقدام به بررسی اجرایی بودن نقشه های طراحی شده شرکت مشاوره آتش نشانی می نماید.

لازم به ذکر است ممکن است به علل مختلف نقشه های طراحی شده مشاوره آتش نشانی در ساختمان قابل اجرا نبوده و نیاز به انجام تغییرات داشته باشد.

مرحله ششم
مقایسه نقشه های طراحی شده اعلام اطفاء حریق و سیستم کنترل دود با نقشه های تاسیسات فاز 2 نظام مهندسی ساختمان و اخذ تائیدیه از مهندسین نظام مهندسی ساختمان مذکور اصولا ساختمان هایی که فقط دارای فاز 1 هستند، نقشه های معماری و تاسیسات آنها فقط توسط شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک شهر تایید و مهر و امضاء می شوند.

ولی در ساختمان هایی که دارای فاز 2 نظام مهندسی هستند تمام نقشه های ساختمان اعم از نقشه های معماری، سازه، تاسیسات، اعلام و اطفاء حریق، سیستم کنترل دود اگزاست توسط سازمان نظام مهندسی بررسی و تایید می شوند .

لذا نیاز است سازنده و کارفرما نقشه های طراحی شده توسط شرکت مشاور آتشنشانی را قبل از آغاز نمودن عملیات اجرایی ، با نقشه های مصوب فاز 1 شهرداری و فاز 2 نظام مهندسی مقایسه نموده و در صورت وجود مغایرت، مشکل و موضوع را با مهندسین نظام مهندسی ساختمان در میان گذاشته که در مراحل اخذ تائیدیه نهایی از سازمان آتشنشانی تهران و یا سازمان نظام مهندسی دچار مشکل و یا تخریب احتمالی نشود.

توصیه می شود در صورت وجود مغایرت جلسه حضوری مشترکی فی مابین مهندسین نظام مهندسی و کارشناسان شرکت مشاوره آتش نشانی در حضور سازنده و کارفرما تشکیل و پس از جمع بندی نهایی، نقشه ها و صورت جلسات به امضای همه نفرات برسد.

فاز 1 معماری تایید شده شهرداری و دفتر خدمات

نمونه ایی از نقشه های فاز 1 معماری تایید شده شهرداری و دفتر خدمات

نقشه های فاز 2 ساختمان تایید شده سازمان نظام مهندسی

نمونه نقشه های فاز 2 ساختمان تایید شده سازمان نظام مهندسی

نمونه ای از نقشه های جزئیات اجرایی ساختمان تایید شده سازمان نظام مهندسی

نمونه ای از نقشه های جزئیات اجرایی ساختمان تایید شده سازمان نظام مهندسی

مرحله هفتم
تحویل نقشه های نهایی شده اعلام و اطفاء حریق و سیستم کنترل دود به تیم اجرایی سازنده و کارفرما در این مرحله نقشه های اطفاء حریق ساختمان تحویل تیم اجرایی لوله کشی آب آتش نشانی ساختمان می شود، که ایشان بر اساس طرح پیشنهادی مشاور آتش نشانی و موقعیت و شرایط ساختمان مسیر لوله کشی اطفاء حریق را نهایی نموده و صورت جنس لوله ها و اتصالات و شیرآلات را به سازنده و کارفرما جهت خرید لوازم مورد نیاز تحویل نماید.

توصیه اکید می شود که با عنایت به اینکه در حال حاضر اکثر لوله کش های گاز ساختمان با سیستم اطفاء حریق آشنایی دارند ، لذا انجام عملیات اجرایی اطفاء ساختمان را نیز به تیم اجرایی گاز سپرده شود، زیرا از بروز مشکلات اجرایی اعم از تداخل عبور لوله های گاز و آتشنشانی جلوگیری شده و یا به حداقل خواهد رسید.

همچنین نقشه های اعلام حریق ساختمان نیز تحویل تیم اجرایی برق سازنده و کارفرما جهت اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است انتخاب نوع سیم و عملیات برق کشی اعلام حریق حتما باید قبل از خرید و اجراء به تایید مهندس برق ساختمان (مهندس کنتور) برسد. همچنین نقشه های سیستم کنترل دود ساختمان نیز باید تحویل تیم اجرایی کانال ساز ساختمان شود.(البته در شرایطی که سازنده طبق ضوابط شامل حال انجام سیستم کنترل دود در ساختمان خود باشد.)

لازم به ذکر است دقت شود مهمترین نکته در انجام این مرحله منطبق نمودن نقشه های سیستم کنترل دود و سیستم اطفاء حریق در طبقات همکف و منفی ساختمان می باشد به نحوی که از برخورد کانال های سیستم اگزاست و لوله کشی اسپرینکلر جلوگیری به عمل آید زیرا در طبقات منفی سازنده محدودیت ارتفاع داشته و مسلما زیاد شدن ارتفاع کانال های سیستم کنترل دود می تواند ایشان را دچار مشکل نماید.

نمونه ای از نقشه های تداخل کانال تخلیه دود پارکینگ (اگزاست) با سیستم اطفاء حریق

نمونه ای از نقشه های تداخل کانال تخلیه دود پارکینگ (اگزاست) با سیستم اطفاء حریق

مرحله هشتم
ارائه معرفی نامه به سازنده و کارفرما جهت معرفی شرکت مشاوره آتش نشانی به دفاتر خدمات الکترونیک شهر در این مرحله پس از اینکه فرم معرفی نامه توسط شرکت مشاوره به صورت تایپی تکمیل و مهر و امضاء می شود به سازنده و کارفرما تحویل داده خواهد شد .

سازنده پس از مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک شهر، شرکت مشاوره آتشنشانی را جهت انجام عملیات آتش نشانی ساختمان معرفی می نماید.

تمامی عملیات آتش نشانی یک ساختمان از طریق سامانه جامع ایمنی شهرداری و آتش نشانی (کارتابل) انجام می گیرد.

در فرم مذکور 6 گزینه جهت انتخاب و معرفی به دفتر خدمات قرارداد (1- معماری 2- اعلام حریق 3-اطفاء حریق4- طراحی سیستم اگزاست پارکینگ 5- اجرای سیستم اگزاست پارکینگ 6- عملیات مقاوم سازی حریق) که سازنده می تواند بر اساس نوع قراردادی که با شرکت مشاوره آتش نشانی عقد می نماید، شرکت مذکور را به دفتر خدمات الکترونیک شهر خود معرفی نماید.

لازم به ذکر است قانون مذکور و فرم بیان شده از پاییز سال 1397 برای تمامی ساختمان ها اجباری بوده و همه سازندگان محترم الزام دارند در روند عملیات ساخت، شرکت مشاور آتش نشانی خود را انتخاب و به دفاتر خدمات الکترونیک شهر معرفی نمایند و در صورت عدم انجام عملیات فوق در مراحل اخذ تائیدیه آتش نشانی دچار مشکل خواهند شد.

لازم به ذکر است همه اقداماتی که شرکت مشاوره آتشنشانی در مسیر اخذ تائیدیه آتشنشانی یک ساختمان انجام می دهد اعم از ارسال نقشه و یا اخذ وقت های بازدید های آتش نشانی تماما از طریق سامانه جامع آتش نشانی و یا همان (کارتابل) انجام می گیرد.

تصویر فرم تعیین شرکت مجری آتش نشانی

تصویر فرم تعیین شرکت مجری آتش نشانی

تصویر فرم تعیین شرکت مجری آتش نشانی در سامانه کارتابل شرکت ها

تصویر فرم تعیین شرکت مجری آتش نشانی در سامانه کارتابل شرکت ها

مرحله نهم
ارسال نقشه های طراحی شده اعلام ،اطفاء حریق و سیستم کنترل دود اگزاست برای آتش نشانی تهران از طریق سامانه کارتابل در این مرحله سازمان آتش نشانی جهت بررسی نقشه های مذکور توسط کارشناسان خود مبلغی را در قالب یک فیش دریافت خواهد نمود.

لازم به ذکر است قبل از پاییز سال 1397، نقشه های مذکور به صورت دستی و یا ایمیل و یا اداره پست برای سازمان آتش نشانی تهران ارسال می شد و نقشه ها پس از تایید توسط کارشناسان محترم آتش نشانی مهر و امضاء می شدند که این موضوع پس از سال 1397 تماما از طریق سامانه کارتابل انجام می شود و نقشه ها پس از تائید توسط سازمان آتش نشانی تهران در سامانه کارتابل توسط سازنده از طرق مختلف اعم از دفاتر خدمات الکترونیک شهر، سیستم کارتابل مشاور آتش نشانی ، سازمان شهرداری و سازمان آتش نشانی مرکزی ، قابل مشاهده خواهد بود و دیگر نقشه ها به صورت مهر برجسته و امضا شده به شرکت های مشاور آتشنشانی و سازندگان تحویل نخواهد شد.

تصویر نمونه نقشه های اطفاء حریق مهر شده سازمان آتش نشانی تهران

تصویر نمونه نقشه های اطفاء حریق مهر شده سازمان آتش نشانی تهران

تصویر نمونه نقشه های اطفاء حریق مهر شده سازمان آتش نشانی تهران

تصویر نمونه نقشه های اعلام حریق مهر شده سازمان آتش نشانی تهران

مرحله دهم
تحویل نقشه های تایید شده طراحی شده معماری، اعلام و اطفاء حریق و سیستم کنترل دود اگزاست به سازنده و کارفرما لازم به ذکر است نقشه های فوق قبلا توسط مهندس ناظر و تیم اجرایی ساختمان نیز تایید و قابل اجرا می باشد. لذا کارفرما می تواند نقشه های فوق را برای بهره برداران و مالکین ساختمان آرشیو نماید.

همچنین سامانه کارتابل آتش نشانی این قابلیت را نیز دارد که مشاور آتشنشانی می تواند نقشه های معماری اجرایی را نیز برای سازمان آتش نشانی تهران بارگذاری نموده و تائیدیه آن را دریافت نماید. عمل مذکور باعث می شود که سازنده و کارفرما جهت دریافت تائیدیه نهایی سازمان آتش نشانی برای ملک خود دچار مشکل و یا تخریب احتمالی نشود.

تصویر فرم ارسال نقشه های اجرایی در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

تصویر فرم ارسال نقشه های اجرایی در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

مرحله یازدهم
شروع عملیات اجرایی توسط اکیپ سازنده و کارفرما و نظارت ادواری کارشناسان شرکت مشاوره آتش نشانی کارشناسان شرکت مشاوره آتشنشانی وظیفه دارند که تمامی نکات و الزامات هر بخش از ساختمان را به صورت مجزا و دسته بندی و به صورت تایپی به همراه مهر و امضا تحویل کارفرما و سازنده و اکیپ اجرایی ایشان دهد.

لازم به ذکر است نکات و موارد مذکور مطابق با دستورالعمل آتش نشانی ساختمان مورد نظر، قوانین مباحث 22 گانه مقررات ملی ساختمان و ضوابط جاری سازمان آتش نشانی تهران می باشد.

نظارت ادواری کارشناسان شرکت های مشاور آتش نشانی باید به گونه ای باشد که از تخریب و یا دوباره کاری در امر اجرا جلوگیری کند به نحوی که قبل از هر گونه اقدام تیم اجرایی سازنده ، مشاور آتش نشانی ایشان را کاملا توجیه نموده و مسیر اجرا را با آن ها هماهنگ نماید.

در بازدیدهای به عمل آمده ، کارشناسان شرکت مشاوره آتش نشانی ، ایرادات احتمالی عملیات اجرایی اعلام و اطفاء حریق و سیستم کنترل دود اگزاست را به صورت کتبی به مسئول پروژه و یا سازنده تحویل داده و ایشان را در جهت رفع ایرادات فوق راهنمایی می نماید.

مرحله دوازدهم
رفع ایرادات احتمالی ساختمان توسط اکیپ اجرایی سازنده و تحویل به مشاور آتش نشانی در این مرحله اکیپ اجرایی اطفاء حریق پس از رفع نواقص احتمالی لوله کشی اسپرینکلرها و جعبه های آتش نشانی و پس از تست آب لوله های مذکور، سیستم اطفاء حریق را به مشاور آتش نشانی تحویل می نماید.

همچنین برق کار اعلام حریق نیز پس از اطمینان حاصل کردن از سلامت عملیات سیم کشی ، سیستم اعلام حریق را به مشاور آتش نشانی پروژه تحویل می نماید.

تیم اجرایی کنترل دود ساختمان نیز پس از اتمام عملیات کانال کشی و نصب تجهیزات مربوطه سیستم مذکور را به مشاور آتش نشانی تحویل می نماید.

عموما سازندگان در زمان مذکور در مرحله سفت کاری بوده و هنوز وارد مرحله نازک کاری و اجرای سقف کاذب( رابیتس بندی و یا اجرای کناف) نشده است.

لذا با اطمینان کامل از حسن اجرای صحیح سیستم فوق توسط تیم اجرایی و تایید شرکت مشاوره آتشنشانی می تواند وارد مرحله نازک کاری شود.

توجه و دقت سازنده در انجام دقیق مراحل بیان شده می تواند از بروز هر گونه تخریب و یا بروز مشکلات احتمالی در عملیات لوله کشی آب و برق کاری سیستم اعلام حریق جلوگیری نموده و باعث شود که سازنده در اخذ تائیدیه نهایی از سازمان آتش نشانی تهران دچار مشکل نگردد.

مرحله سیزدهم
رعایت و اجرای الزامات ایمنی در معماری توسط سازندگان قبل از اتمام عملیات نازک کاری ساختمان اصولا پس از انجام عملیات اجرایی اعلام و اطفاء حریق در ساختمان و تست و چک نمودن آن توسط سازنده و مشاور آتشنشانی، سازنده وارد مرحله نازک کاری خواهد شد که نیاز است شرکت مشاوره آتشنشانی در این زمان با یادآوری الزامات ایمنی در معماری (اعم از رعایت جان پناه،انجام دقیق حوزه بندی در طبقات و پارکینگ و ….)ایشان را در این مقطع راهنمایی و از بروز هرگونه تخریب احتمالی در آینده جلوگیری نماید.

مرحله چهاردهم
خرید تجهیزات سیستم های اعلام و اطفاء حریق و سیستم کنترل دود پس از اتمام عملیات نازک کاری در ساختمان پس از اتمام عملیات نازک کاری در ساختمان، سازنده می تواند لوازم و تجهیزات سیستم اعلام و اطفاء حریق خود را تهیه نموده و به اکیپ اجرایی خود جهت نصب در پروژه تحویل نماید.

اصولا عملیات نصب سیستم های اعلام و اطفاء حریق پس از عملیات نقاشی و رنگ کاری در ساختمان انجام می گیرد.

طبق قوانین سازمان آتش نشانی تهران تمامی لوازم اعلام و اطفاء حریق و سیستم کنترل دود (اگزاست) خریداری شده توسط سازنده باید از شرکت های واردکننده و یا تولیده کننده موجود در سایت آتش نشانی تهران خریداری شده و برای همه لوازم مذکور گواهی اصالت کالا تهیه شود.

در گواهی اصالت کالا مشخصات شرکت مشاور آتش نشانی، مشخصات ملک مشخصات مالک و شرکت واردکننده و یا تولید کننده قطعات، تعداد و نوع محصول قید شده است.

لازم به ذکر است هیچ شرکت مشاوره آتش نشانی نمی تواند طبق قانون سازنده و یا کارفرما را مجبور به خرید اجناس ایمنی از خود نموده و در صورت انجام این کار طبق ضوابط انضباطی با ایشان برخورد خواهد شد و سازنده در انتخاب محصول و شرکت فروشنده اجناس مختار بوده و حق انتخاب خواهد داشت.

نمونه فرم گواهی اصالت کالا و اجرای استاندارد سامانه اطفا حریق

نمونه فرم گواهی اصالت کالا و اجرای استاندارد سامانه اطفا حریق

نمونه فرم گواهی اصالت کالا و اجرای استاندارد سامانه اطفا حریق

نمونه فرم گواهی اصالت کالا و اجرای استاندارد سامانه تخلیه و کنترل دود

نمونه فرم گواهی اصالت کالا سیستم های کشف و اعلام حریق

نمونه فرم گواهی اصالت کالا سیستم های کشف و اعلام حریق

مرحله پانزدهم
نصب تجهیزات اعلام و اطفاء حریق توسط اکیپ نصاب سازنده و تحویل به شرکت مشاوره آتشنشانی پس از اینکه عملیات نصب توسط تیم اجرایی در ساختمان انجام گرفت، سیستم فوق به شرکت مشاوره آتش نشانی تحویل داده خواهد شد.

اصولا شرکت های مشاوره آتش نشانی عملیات فوق را با انجام تست دود در ساختمان و با اسپری دود انجام خواهند داد.

مرحله شانزدهم
آماده بازدید کردن ساختمان توسط سازنده و تحویل ساختمان از نقطه نظر معماری، آسانسور، اعلام و اطفاء حریق، سیستم کنترل دود به شرکت مشاوره آتش نشانی جهت اخذ وقت بازدید نهایی از سازمان آتش نشانی تهران در این مرحله شرکت مشاوره آتش نشانی از ساختمان بازدید نموده و پس از اطمینان حاصل نمودن از اینکه تمامی موارد و الزامات ایمنی در معماری، اعلام و اطفاء حریق، سیستم کنترل دود، پمپ خانه آتش نشانی، فن فشار مثبت راه پله در ساختمان انجام گرفته است، اقدام به اخذ وقت بازدید از سازمان آتش نشانی تهران از طریق سامانه یا کارتابل خواهد نمود.

لازم به ذکر است جهت اخذ وقت بازدید نیاز است تمامی موارد موجود در ساختمان به درستی و بر اساس دستورالعمل آتش نشانی انجام گرفته باشد، در غیر این صورت شرکت مشاور آتشنشانی از سازمان آتش نشانی اخطار و تذکر دریافت خواهد نمود.

مرحله هفدهم
اخذ وقت بازدید تست خشک برای ساختمان از سازمان آتش نشانی درخواست تست خشک از سازمان آتش نشانی تهران اصولا به همراه ارسال فرم کروکی از ساختمان و تکمیل نمودن فرم درخواست تست خشک از پیشگیری از حریق همان منطقه ای که ملک مذکور در آن قراردارد و از طریق سامانه کارتابل انجام می گیرد.

در این مرحله پیشگیری از حریق منطقه مسکونی سازنده، با ارسال ماشین های اطفاء آب از ایستگاه های عملیات و نجات به ساختمان ، مبادرت به تست با فشار آب از لوله های اطفاء حریق ملک نموده و همچنین بازدید و تستی از پمپ های آب آتش نشانی ملک نیز خواهند داشت.

انجام تست فوق با تکمیل نمودن فرم مخصوصی توسط کارشناسان بازدید پیشگیری از حریق منطقه عملیاتی به اتمام خواهد رسید.

لازم به ذکر است نیاز است در این مرحله سازنده جلوی درب ملک خود را جهت قرارگیری ماشین آتش نشانی خالی از هرگونه خودرو و یا وسیله اضافی نموده و شیر سیامی (شیر دو کله جلوی ساختمان)جلوی ساختمان خود را چک نماید.

اخذ وقت بازدید تست خشک توسط سامانه کارتابل و از طریق شرکت مشاوره آتش نشانی انجام خواهد گرفت.

تصویر فرم اخذ وقت بازدید تست خشک در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

تصویر فرم اخذ وقت بازدید تست خشک در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

تصویر بارگذاری فرم کروکی محل ساختمان و فرم درخواست بازدید تست خشک در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

تصویر بارگذاری فرم کروکی محل ساختمان و فرم درخواست بازدید تست خشک در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

مرحله هجدهم
انجام تعهد محضری فرم سرویس و نگهداری 2 سالانه توسط سازنده و شرکت مشاور آتشنشانی طبق قانون سازمان آتش نشانی تهران نیاز است تمامی ساختمان ها با یکی از شرکت های موجود در وندورلیست سازمان آتش نشانی تهران قرارداد 2 ساله ای جهت انجام سرویس و نگهداری منعقد نمایند.

قرارداد فوق شامل انجام سرویس و نگهداری از کلیه اجناس و لوازم و سیستم های آتش نشانی موجود در ساختمان دقیقا یک روز پس از دریافت تائیدیه نهایی از سازمان آتش نشانی تهران به مدت 2 سال خواهد بود.

طبق قانون سازنده جهت انتخاب شرکت مشاوره آتشنشانی جهت انجام سرویس و نگهداری خود کاملا مختار می باشد.

همچنین مدیرعامل شرکت مشاوره آتش نشانی و مالک ساختمان هر دو نفر باید تعهد محضری جهت انجام سرویس و نگهداری ساختمان موردنظر را در دفاتر اسناد رسمی شهر تهران انجام داده و شرکت مشاور آتش نشانی موظف است فرم مذکور را از طریق سامانه کارتابل به همراه برگه های اصالت برای سازمان آتش نشانی تهران بارگذاری نماید.

تعهدنامه حفظ، تعمیر و نگهداری و بازدید دوره ای دو ساله

تعهدنامه حفظ، تعمیر و نگهداری و بازدید دوره ای دو ساله

مرحله نوزدهم
اخذ وقت بازدید تست دود یا وقت بازدید پوشش مقاوم سازی حریق برای ساختمان توسط شرکت مشاور آتش نشانی در صورتی که ساختمان از نظر قوانین و دستورالعمل های سازمان آتش نشانی تهران شامل انجام سیستم کنترل دود باشد نیاز است شرکت مشاور آتشنشانی جهت ساختمان مذکور از سازمان آتش نشانی تهران در خواست بازدید تست دود نماید.

در این بازدید با کمک دستگاه های ایجاد دود در ساختمان دود به صورت مصنوعی و عمدی ایجاد شده که پس از روشن شدن و به کارافتادن فن های هوای تازه و فن های اگزاست باید تمامی دودها در مدت زمان معین از ساختمان خارج شوند.

نمونه تصویر عملیات تست دود در پارکینگ

نمونه تصویر عملیات تست دود در پارکینگ

تایید شدن تست دود به زمان خالی شدن محیط از دودها توسط فن های اگزاست بستگی دارد.مدت زمان استاندارد تخلیه دود جهت تایید تست سیستم 10 دقیقه بوده که در برخی از پروژه ها تا 12 دقیقه نیز قابل قبول می باشد . میدان دید از مهمترین موارد تایید یا عدم تایید تست دود است .

در صورتی که ساختمان به صورت اسکلت فلزی انجام شده باشد نیاز است، وقت بازدید مقاوم سازی پوشش حریق توسط شرکت مشاور آتش نشانی از طریق سامانه یا کارتابل از سازمان آتش نشانی تهران اخذ شود.

جهت اخذ وقت بازدید نیاز است فرم کروکی، فرم نمونه گیری پوشش و فرم محضری شماره 1 پوشش توسط مالک، مهندس نظام و مدیر عامل شرکت مشاوره آتش نشانی تکمیل و گواهی امضاء شود و جهت بارگذاری در سامانه کارتابل تحویل شرکت مشاوره آتش نشانی گردد.

تصویر فرم اخذ وقت بازدید پوشش مقاوم سازی در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

تصویر فرم اخذ وقت بازدید پوشش مقاوم سازی در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

تصویر بارگذاری فرم کروکی محل ساختمان و فرم درخواست بازدید مقاوم سازی در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

تصویر بارگذاری فرم کروکی محل ساختمان و فرم درخواست بازدید مقاوم سازی در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

در این بازدید، کارشناس محترم پوشش مقاوم حریق سازمان آتش نشانی با انجام نمونه گیری از تمامی قسمت های اسکلت فلزی ساختمان (اعم از ستون، تیر اصلی، تیر فرعی و ….)

عملیات مقاوم سازی اسکلت را تایید نموده و یا جهت رفع نواقص گزارشی را به مدیر مسئول خود در سازمان آتش نشانی تهران و سازنده ارائه می نماید.

لازم به ذکر است طبق قانون سازمان آتش نشانی تهران انجام تست خشک، تست دود اگزاست و تائیدیه انجام پوشش مقاوم حریق ساختمان باید قبل از اخذ وقت بازدید اول کارشناسی انجام گیرد و می توان وقت های بازدیدهای مذکور را نیز به صورت همزمان از پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی تهران اخذ نمود.

تصویر فرم ارسال نقشه های اجرایی در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

تصویر فرم ارسال نقشه های اجرایی در سامانه کارتابل سازمان آتش نشانی تهران

فرم درخواست بازدید مقاوم سازي

فرم درخواست بازدید مقاوم سازي

مرحله بیستم
اخذ بازدید اول کارشناسی توسط شرکت مشاور آتشنشانی از سازمان آتش نشانی جهت ساختمان پس از انجام کلیه امور اجرایی ایمنی آتش نشانی در ساختمان و دریافت تائیدیه های تست خشک، تست دود و مقاوم سازی اسکلت فلزی برای ساختمان، شرکت مشاور آتش نشانی موظف است وقت بازدید اول کارشناسی را از سازمان آتش نشانی تهران از طریق سامانه کارتابل درخواست نماید.

نمونه تصویر یادداشت اولیه سازمان آتش نشانی تهران برای شرکت های مشاور قبل از اخذ وقت بازدید اول کارشناسی

نمونه تصویر یادداشت اولیه سازمان آتش نشانی تهران برای شرکت های مشاور قبل از اخذ وقت بازدید اول کارشناسی

درخواست وقت بازدید اول کارشناسی از طریق سامانه کارتابل با بارگذاری تمامی گواهی اصالت کالا ها و فرم سرویس و نگهداری و فرم کروکی و چک لیست تجهیزات می باشد و در صورت ناقص بودن و یا عدم تکمیل دقیق چک لیست و یا عدم تایید تست خشک و تست دود اگزاست و یا مقاوم سازی اسکلت، مقام مسئول در پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی برای پروژه وقت بازدید اول اختصاص نخواهد داد.

در این بازدید کارشناس محترم سازمان آتش نشانی تهران تمامی قسمت های ساختمان را بازدید نموده و ایرادات احتمالی را یادداشت و به صورت دقیق و دسته بندی در سامانه کارتابل به شرکت مشاور آتشنشانی و سازنده ابلاغ می نماید.

طبق قوانین جاری آتش نشانی تهران در صورتی که ساختمانی بیش از 3 مورد ایراد در بازدید اول کارشناسی خود داشته باشد نیاز به بازدید دوم کارشناسی خواهد داشت و شرکت مشاوره آتش نشانی بسته به نوع ایراد و تعداد ایرادات از مقام مسئول ، تذکر و یا اخطار دریافت خواهد نمود.

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 01

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 01

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 02

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 02

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 03

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 03

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 04

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 04

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 05

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 05

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 06

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 06

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 07

نمونه تصویر گزارش اول بازدید کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ارسالی در کارتابل شرکت های مشاور آتش نشانی بعد از بازدید از ساختمان – 07

اصولا کارشناس محترم سازمان آتش نشانی تهران قبل از شروع بازدید از هر ساختمانی نقشه های معماری ،اعلام و اطفاء حریق و کنترل دود ساختمان را با وضع موجود تطبیق داده و درصورت مشاهده مغایرت، مورد مذکور را به مدیر خود در پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی تهران گزارش خواهد نمود.

نمونه تصویر ایرادات و مغایرت های نقشه ارسالی اجرایی شرکت مشاور آتش نشانی با نقشه های مصوب شهرداری و آتش نشانی – 01

نمونه تصویر ایرادات و مغایرت های نقشه ارسالی اجرایی شرکت مشاور آتش نشانی با نقشه های مصوب شهرداری و آتش نشانی – 01

نمونه تصویر ایرادات و مغایرت های نقشه ارسالی اجرایی شرکت مشاور آتش نشانی با نقشه های مصوب شهرداری و آتش نشانی – 02

نمونه تصویر ایرادات و مغایرت های نقشه ارسالی اجرایی شرکت مشاور آتش نشانی با نقشه های مصوب شهرداری و آتش نشانی – 02

لذا دقت عمل و بازدید های دوره ای شرکت مشاوره آتشنشانی از ساختمان در این مرحله خود را بیشتر نشان داده و یکی از نقاط تمایز بین شرکت های ارائه دهنده خدمات آتش نشانی در این مرحله می باشد که اهمیت و جلوه ی خود را نمایان خواهد کرد.

مرحله بیست و یکم
اخذ وقت بازدید نهایی یا مدیریتی برای ساختمان توسط شرکت مشاور آتش نشانی در صورتی که ساختمان کمتر از 3 ایراد و اشکال در بازدید اول کارشناسی خود داشته باشد، مشاور موظف است پس ار رفع ایرادات مذکور، برای ساختمان از سازمان آتش نشانی تهران درخواست وقت بازدید نهایی یا مدیریتی نماید.

در این بازدید کارشناس محترم پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی تهران علاوه بر بازدید از رفع ایرادات قبلی ساختمان مجددا بازدیدی از اتاق پمپ، شیر آلات ابتدای خط اسپرینکلر و سیستم نجات اضطراری آسانسورها (Black out ) خواهند داشت.

در صورتی که ایرادی مشاهده نشود تائیدیه خود را به صورت سیستمی در سامانه کارتابل وارد خواهند کرد.

اصولا نهایتا 3 روز پس از انجام بازدید مدیریتی تائیدیه نهایی سازمان آتش نشانی به صورت سیستمی از پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی تهران برای دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارسال خواهد شد.

در این مرحله هیچ گونه برگه کتبی به عنوان تائیدیه برای سازنده، شرکت مشاوره آتشنشانی ، و برای ساختمان مذکور صادر نخواهد شد و تمامی مراحل و نامه نگاری ها به صورت سیستمی و در سامانه کارتابل خواهد بود.

لازم به ذکر است هرگونه اقدامی که توسط شرکت مشاور آتشنشانی در سامانه کارتابل انجام شود، پیامکی جهت اطلاع برای مالک و سازنده ملک که قبلا شماره آنها در دفاتر خدمات الکترونیک شهر وارد شده بود ارسال خواهد شد.

تصویر و نمونه تاییدیه نهایی سازمان آتش نشانی تهران
شرکت محترم رایان طراحان نیما، تائیدیه ایمنی آتش نشانی پرونده شما به شماره ********* با پاسخ تطابق وضعیت ساختمان با نقشه های اجرایی مصوب و ضوابط سازمان و با توضیحات، با توجه به گزارش کارشناسان این سازمان و اجرایی شدن ضوابط و دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی در پروژه مذکور، صدور گواهی پایان کار از نظر این سازمان بلامانع بوده و این گواهی به مدت یک سال دارای اعتبار می باشد، لیکن در صورت گذشت بیش از یک سال و یا انجام هرگونه جرم و یا تعدیل در تمهیدات ایمنی و آتش نشانی (تاسیسات ایمنی ، تغییر نقشه معماری و یا تغییر مقاومت سازه ساختمان در برابر آتش )منوط به استعلام مجدد و اخذ نظر کارشناسی این سازمان خواهد بود.

همچنین صدور هرگونه گواهی از طرف شهرداری منطقه منوط به تسویه حساب عوارض ایمنی و آتش نشانی می باشد، به سامانه شهرسازی ارسال گردید. سازمان آتش نشان و خدمات ایمنی تهران

نمونه تصویر تاییدیه نهایی سازمان آتش نشانی تهران برای ساختمان ها جهت پایان کار

نمونه تصویر تاییدیه نهایی سازمان آتش نشانی تهران برای ساختمان ها جهت پایان کار

یاد آور می شود در صورتی که بیش از 6 ماه از اخذ تائیدیه فوق بگذرد و سازنده نتواند پایان کار خود را دریافت نماید، مجددا یک بازدید توسط کارشناسان محترم آتش نشانی تهران جهت تائیدیه مجدد آتش نشانی ملک صورت خواهد گرفت.

و در صورتی که بیش از یک سال از اخذ تائیدیه فوق بگذرد و سازنده نتواند پایان کار خود را دریافت نماید، تمامی بازدیدهای ساختمان باید مجددا انجام گیرد.

نمونه تصویر پیام سازمان آتش نشانی تهران به شرکت های مشاور آتش نشانی پس از گذشت 6 ماه از زمان اخذ تاییدیه نهایی سازمان آتش نشانی تهران برای ساختمان ها جهت پایان کار

نمونه تصویر پیام سازمان آتش نشانی تهران به شرکت های مشاور آتش نشانی پس از گذشت 6 ماه از زمان اخذ تاییدیه نهایی سازمان آتش نشانی تهران برای ساختمان ها جهت پایان کار

شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان با داشتن کارشناسان فنی و اجرایی مجرب در کنار شماست تا در کوتاه ترین زمان ممکن با حداقل هزینه، کلیه مراحل تاییدیه آتش نشانی ساختمان، بیمارستان، مراکز درمانی، مطب، مراکز ترک اعتیاد، اماکن اداری شما را اخذ نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از تخصص و مشاوره رایگان می توانید سوالات خود را با کارشناسان شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان مطرح نمایید

به صورت کلی یادآوری و ابلاغ تمامی نکات فوق به سازنده و کارفرما جزء وظایف شرکت مشاور آتش نشانی در تهران می باشد تا سازنده جهت اخذ تاییدیه نهایی از سازمان آتش نشانی تهران در پروسه اخذ پایان کار ساختمان خود دچار مشکل نشود.
در رابطه با انجام سرویس و نگهداری دو سالانه ساختمان ها جهت اخذ تاییدیه نهایی از سازمان آتشنشانی تهران منوط به انتخاب شرکت مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران در وندور لیست سازمان آتش نشانی تهران می باشد.
یکی از امتیازات شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما مناسب بودن هزینه اخذ تاییدیه آتشنشانی نسبت به تعرفه اعلام شده انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای ایمنی و مهندسی حریق استان تهران و ارائه مشاوره رایگان آتش نشانی می باشد.
شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما با داشتن کارشناسان و طراحان مجرب و با دانش و تیم اجرایی با تجربه و توانمند قادر است در کوتاهترین زمان ممکن ، بهترین و مناسب ترین خدمات مشاوره رایگان را در خصوص اگزاست اعم از طراحی اگزاست پارکینگ ، سیستم تخلیه دود پارکینگ ، سیستم مدیریت دود پارکینگ ، انجام تست دود اگزاست پارکینگ ، خرید تجهیزات اگزاست پارکینگ ،خرید فن های اگزاست F300 ، خرید جت فن F300 ، ساخت تابلو برق اگزاست ، خرید موتور دمپر اگزاست ، ساخت دمپر اگزاست و خرید سنسور مونوکسید کربن پارکینگ به سازندگان و کارفرمایان محترم ارائه نماید.
همچنین شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما توانایی آن را دارد که به کارفرمایان محترم در زمینه تامین تجهیزات سیستم اطفاء حریق از جمله اسپرینکلر ، شیرآلات ابتدای خط ، زون کنترل ولو ، جعبه آتش نشانی ، بوستر پمپ آتش نشانی ، کپسول های آتش نشانی BCو کپسول های آتش نشانی ABC و بهینه سازی طراحی سیستم اطفاء حریق به وسیله نرم افزار های محاسبات هیدرولیک اطفاء حریق مورد تایید سازمان آتش نشانی مانند اتواسپرینک (Autosprink ) یاری رساند .
لازم به ذکر است شرکت مشاور آتش نشانی رایان طراحان نیما در زمینه تامین تجهیزات سیستم اعلام حریق از جمله دتکتورهای اعلام حریق متعارف ، دتکتورهای اعلام حریق آدرس پذیر،سنسورهای مونوکسید کربن Co ، سنسورهای دودی موضعی ، سنسور های اعلام حریق حرارتی موضعی ، شاسی اعلام حریق ، آژیر اعلام حریق ، پنل اعلام حریق مرکزی متعارف ، پنل اعلام حریق مرکزی کانونشنال Conventional ، پنل اعلام حریق مرکزی آدرس پذیر Addressable فعالیت دارد که همگی آن ها مورد تایید سازمان آتش نشانی تهران می باشند .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *